XII. Què he estat fent des que no actualitzava el blog?


Doncs m'han passat moltes coses. Primer us contaré les més dolentes, que a més són les primeres en ordre cronològic. En primer lloc he de dir que no he consumit alcohol des del 17 de setembre. Ara bé, al mes de novembre vaig prendre'm la medicació com no tocava a posta i vaig estar un parell de dies amb el cap fuit. Al mateix temps assistia al meu grup de recuperació a Manacor, on he estat vivint fins al gener. No va ser una temporada que es caracteritzàs precisament perquè la recuperació anàs pel bon camí, però almanco no vaig beure i vaig sobreposar-me així com vaig poder a la ingesta inadequada de fàrmacs. Tanmateix, a principi de gener vaig tornar a prendre'm les pastilles de mala manera i aquesta vegada varen haver d'ingressar-me una nit. Això va precipitar el final de la meva relació amb qui ara és la meva exparella.

Aquest darrer fet ha marcat molt el meu estat durant els darrers mesos. Les primeres setmanes no ho vaig dur gaire malament, però a poc a poc m'ha anat sortint el dol, que és implacable i tard o d'hora compareix per reclamar el seu espai. I va comparèixer en un moment de vulnerabilitat total: durant el confinament. Sembla que el període de recolliment va ser el moment propici perquè tot allò que duia a dins i que no havia resolt emergís. Vaig passar un parell de setmanes ben dures i vaig haver d'aplacar l'únic desig intens de consumir que he tengut des que estic abstemi, el qual va estar associat a la dificultat per gestionar el dol. Però vaig aconseguir refer-me'n parlant-ne amb els meus companys del grup de recuperació virtual, que em varen fer costat durant tot el confinament. Actualment he fet passes endavant pel que fa a aquesta qüestió i puc dir que, tot i que encara no ho he superat totalment, allò que em queda a dins sense resoldre és minso i té poca intensitat. Temps al temps.

També al febrer vaig retornar a teràpia amb el meu psicòleg. L'any passat vaig fer una feina força intensa durant alguns mesos amb ell, però arribà un moment en què vaig haver de demanar-li una treva perquè no era capaç de sostenir el treball que estàvem fent, i vaig decidir deixar-ho per un temps. (Després va venir un dels estius més infernals de la meva vida, però d'això ja us n'he parlat i us en parlaré en altres entrades.) Estam incidint en els disparadors que condicionen la meva vida espiritual. Parlam molt de la relació amb els meus pares, amb la meva padrina paterna –que em va marcar molt quan era un infant– i de l'abandó i la soledat, sobretot. Recentment hem anat descobrint algunes experiències que jo tenia una mica fora de perspectiva però que han resultat ser molt importants per a la teràpia, com ara el trastorn alimentari que vaig patir de petit. En resum, puc dir que n'estic molt satisfet.

Una de les novetats que també estan relacionades amb el confinament han estat les reunions virtuals amb el meu grup de recuperació. La impossibilitat de fer-les de manera presencial ens va empènyer a cercar-hi alternatives i vàrem engegar la modalitat en línia. L'estructura i el funcionament són els mateixos: és una reunió d'iguals –persones amb adicció a l'alcohol– moderada per un de nosaltres segons les normes del grup. Molts dels nostres han recaigut en el consum durant el confinament. No han estat temps fàcils. Però tot això també ha tengut un costat positiu: persones que volen recuperar-se de l'adicció varen acudir a nosaltres en ple confinament i varen decidir quedar-se amb el grup perquè varen considerar que satisfeia les seves necessitats. Això és d'enhorabona, tant per a ells com per a nosaltres. Per cert, que per primera vegada he assumit el servei de moderar algunes reunions dins del context virtual, la qual cosa m'ha anat molt bé perquè el fet fer-me responsable d'aquesta funció m'ha aportat una perspectiva nova sobre mi mateix. Potser un dia us en parlaré.

En fi, així és més o manco com va i com ha anat la cosa durant aquests darrers temps. Ja veis que no he estat aturat i que tot i les adversitats m'he mantengut ferme. A poc a poc s'arriba enfora.

Us convid a llegir-me, comentar-me i compartir-me. Fins aviat!

Comentaris

Entrades populars