II. No sóc alcohòlic i ja està

No sóc alcohòlic i ja està perquè l'alcoholisme no em defineix; o millor dit: no només em defineix l'alcoholisme i per això no sóc alcohòlic. També sóc en Toni, tenc 34 anys, visc a Mallorca, em dedic a unes quantes feines –gairebé totes alhora!–, tenc parella, m'agrada llegir, prendre te a totes hores, etc. Tot això i una llista encara més llarga de coses és tot allò que em defineix com a aquell qui jo sóc. L'alcohol també hi és, esclar, en aquesta llista, però jo no n'és l'única.




Sovint, quan assistim a reunions de grups d'alcohòlics tanmateix ens hem de definir d'alguna manera, hem de tenir una fórmula. Com que a mi no m'agrada definir-me com a alcohòlic –per cert, n'hi ha de diversos tipus–, per tant, he elaborat per a mi mateix una definició alternativa que faig servir tant a les reunions com en altres àmbits: sóc una persona que pateix addicció a l'alcohol. Malauradament, encara hi ha diversos prejudicis al voltant no només de l'alcoholisme que cal combatre, sinó d'altres malalties i trastorns que cal visibilitzar i, sens dubte, combatre.

Comentaris

Entrades populars